zu

sâmbătă, 3 octombrie 2009

precipitatii

Secretul meu? Chiar imi plac ploile.
Insa statutul meu de persoana imuna la farmecele meteosensibilitatii
Imi permite sa iau ploaia si ca pe un simplu fenomen,
Sursa de primenire a atmosferei, antidot pentru ariditate, motiv poetic...
Cea mai cea ploaie de primavara, o tin minte chiar si acum,
Ma intorceam de la antrenament
Extenuata de pase cu schimb de locuri si aruncari la cos,
Brat la brat cu prietena Miha, sub o umbrela intoarsa pe dos de rafale,
Ferindu-ne de valurile de apa, tasnind furioase de sub rotile masinilor,
Si enervate de blocajul troleelor care luasera pauza fortata din cauza ploii,
Suduind claxoanele care sicanau, doua zalude cu pletele lungi siroind...
Ciudate amintiri mai stochez in minte...
Cea mai... cea ploaie de vara?
Iscata din senin, dupa o zi caniculara in care imi demonstram,
Intaiasi data si pentru singura oara, talentele de culegatoare de... fasole.
In mijlocul campului, doar cu matusa, nemultumita ca tecile nu cresc direct in conserva,
Si cantand cat ma tinea gura melodia din Gaviota(telenovela, vere).
Cam asa de brusc s-a terminat experienta mea de chipesa agricultoare, cu o furtuna groaznica,
Cu un cer negru de nu mai vedeai pamantul de sub talpi si cu descarcari electrice.
Cea mai cea ploaie de toamna?
M-a prins in timp ce traversam curtea spitalului Fundeni,
O ploaie cu siroaie de apa mai ceva ca in Mesterul Manole...
Aveam examen la neuropsihiatrie, ma grabeam.
Eram imbracata elegant, incaltata cu pantofi cu toc zgarie-nori
Pe care sigur ca i-am dat jos si am luat-o desculta prin baltile
Care-mi treceau de glezne, incercand sa ma adapostesc mai repede.
De atunci spun, excesul de precipitatiuni dauneaza grav genelor rimelate si dresurilor lycra...

2 comentarii:

  1. Dar cea mai cea ploaie de iarnă... unde e? Desigur, picăturile se vor înlocui cu fulgi.

    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va urma, de fapt cred ca am in minte mai multe furtuni de zapada... :)

    RăspundețiȘtergere